Billig bilforsikring
Kan det blive billigere at være bilejer?
Foto: Shutterstock
09. juli 2019

5 kontante spareråd til dig, der har bil

Det er dyrt at være bilejer, men du kan nemt spare en del penge. Her får du 5 skarpe råd til besparelser, der gør det billigere for dig at være bilejer.

Hjulene ruller, og det samme gør pengene. Som bilejer ved du, at det koster. Men du kan selv gøre meget for at spare penge. Her får du 5 kontante råd til at spare på biludgifterne. Bruger du flere af rådene, er der rigtig mange penge at hente.

Spareråd 1: Let foden fra gaspedalen

Jo hurtigere du kører, desto større bliver luftmodstanden, og luftmodstand koster brændstof. Hvis du for eksempel øger hastigheden fra 100 til 130 km i timen på motorvejen, øger du også dit brændstofforbrug med 20 procent. Du skal også accelerere kvikt, så du hurtigt kommer op i fart, og så skal du køre i et så højt gear som muligt.
Få flere spareråd her.

Spareråd 2: Tjek dit kørselsfradrag

Du kan få kørselsfradrag, hvis du har mere end 24 km sammenlagt til og fra arbejde.

Du kan trække beløbet fra, uanset hvilket transportmiddel du benytter: Egen bil, cykel, elektrisk løbehjul, tog eller bus. Du kan også få kørselsfradraget, hvis du kører sammen med en anden person, også selvom du ikke selv har nogle udgifter til transporten. Fradraget beregnes ud fra den faktiske rute og ikke nødvendigvis den korteste rute.
Se mere om kørselsfradraget her.

Spareråd 3: Spar penge på dit billån hos Arbejdernes Landsbank

Som medlem af en af fagforeningerne under Serviceforbundet, og hvis du er kunde i Arbejdernes Landsbank, koster det ikke noget at oprette et billån. Du får desuden en af markedets laveste renter og skal kun lægge 10 procent af bilens pris i udbetaling.
Se mere om fordelen her.

Spareråd 4: Spar penge på din bilforsikring hos Alka og få lige nu 1.000 kr. til et gavekort med i købet

Som medlem af en af fagforeningerne under Serviceforbundet, får du 10 procent rabat på dine forsikringer hos Alka. Det gælder også bilforsikringen, som er kåret som ”Bedst i Test” af forbrugermagasinet Tænk.

Hvis du bestiller din forsikring på alka.dk får du LIGE NU også et gavekort på min. 1.000 kr. Tilbuddet gælder kun frem til og med 4. august.
Se mere om fordelen her.

Spareråd 5: Spar penge på biltilbehør og benzin med dit medlemskort

Med LO Plus kortet, som både er dit medlemskort og dit fordelskort, får du masser af rabatter. Du kan blandt andet få rabat på benzin, autoservice, bilsyn, billeje og rustbeskyttelse.
Se fordelene her.

Vigtige nyheder

Mister jeg min ferie, hvis jeg bliver syg før eller under ferien?

Ferieloven giver dig ret til ferie på et senere tidspunkt, hvis du bliver syg. Har du styr på reglerne, hvis du bliver syg før eller under ferien?...